تبریز را می‌توان به‌عنوان یک شهر فرهنگی به دنیا معرفی کرد

رئیس شورای شهر تبریز ضمن اشاره به ظرفیت وجودی استاد شهریار به‌عنوان ظرفیتی کم‌نظیر برای معرفی تبریز به‌عنوان یک‌شهر فرهنگی، ویژگی‌های شاخص شهرهای فرهنگی را موزه‌ها، چاپ کتاب‌ها، اجرای نمایش‌ها و دیگر رویدادهای فرهنگی عنوان کرد.

غلامرضا احمدی در حاشیه آیین رونمایی دو مجموعه شعر ماندگار «سهندیه» و «حیدربابایه سلام» از استاد شهریار که با خوش‌نویسی استاد محمدعلی فرزبود و تذهیب استاد رحیم چرخی به زیور طبع آراسته شده‌اند در گفت‌وگو با میراث‌آریا استاد شهریار را یکی از بزرگترین شاعران تاریخ و مایه افتخار جهان تشیع دانست و به بصیرت سیاسی و همراهی او با امام خمینی(ره) از همان اوایل انقلاب اشاره کرد.

در ادامه رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز بر ویژگی‌های عرفانی و اخلاقی شهریار تأکید کرد و اظهار کرد: بی‌نیازی از دنیا، ارادت به ائمه اطهار(ع) و رعایت اخلاق دینی، از جمله خصوصیات برجسته این شاعر بزرگ بود.

او ضمن ابراز قدردانی از تلاش‌های شهرداری در ترویج مفاخر فرهنگی و ادبی بیان کرد: وجود استاد شهریار می‌تواند تبریز را به عنوان یک شهر فرهنگی به دنیا معرفی کند.

احمدی خاطرنشان کرد: نباید بزرگداشت استاد شهریار و روز ملی شعر و ادب فارسی صرفاً به یک روز محدود شود و باید از این ظرفیت فرهنگی بیشتر بهره‌برداری کرد.

این مراسم همزمان با سالگرد درگذشت استاد شهریار، در پردیس رسانه و هنر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز با حضور اهالی فرهنگ و ادب برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070100001
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha